Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

چکیده سومین نشست علمی با موضوع: (تشیع، تصوف و عرفان های کاذب)

سومین نشست علمی مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم در تاریخ 12/03/1389 با سخنرانی دکتر عبدالحسین خسرو پناه با موضوع «تشیع، تصوف و عرفان های کاذب» در مدرسه امام امیر المومنین علیه السلام برگزار گردید.
ایشان در آغاز این نشست تحليلي کوتاه از عرفانهاي کاذب وارداتي شرق و غرب داشتند.

دکتر خسرو پناه: خیلی از جریان های انحرافی که وارد جامعه ما شده، انحراف های کاذب وارداتی است که پیشینه ندارند، برخی از این ها از کشور های جنوب شرق آسیا وارد شده، از شبه قاره مخصوصاً هندوستان، جریان ها و عرفان هایی مثل اشو، ساری بابا، رام الله ، یا بعضی از عرفان هایی که از چین وارد کردند مثل کانفسیوس.
یا عرفان هایی که از کشور های آمریکا و امریکای مرکزی وارد ایران شدند مانند، عرفان سرخ پوستی دون خوان یا عرفان اوپنگ ها.
یک سری علومی که می شود از آن به علوم فرا شناختی یاد کرد مثل هیپنوتیزم (انرژی درمانی) و امثال آن که معمولاً این نوع گرایش ها در واقع هنوز به صورت دانش تدریجی مجلل در نیامده اند، یک سری شیوه هایی است که برای ایجاد آرامش، بعضاً هم تجربه داده اند و یک آرامش های مقطعی را برای انسان به ارمغان آورده اند.
و این ها...
علاقه مندان و شیعه پژوهان محترم می توانند جهت تهیه نسخه کامل این نشست که بصورت جزوه و سی دی درآمده، به معاونت پژوهش این مرکز مراجعه نمایند.