Notice: Undefined offset: 51 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 51 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

ماتم همیشگی اهل بیت علیهم السلام در مصیبت سید الشهدا علیه السلام

?️ ماتم همیشگی اهل بیت علیهم السلام در مصیبت سید الشهدا علیه السلام

✍️ زواره گوید: امام جعفر صادق علیه السلام فرمود:
" ای زراره، ما بعد از حسین علیه السلام پیوسته در اشک و اندوهیم، و جد من( حضرت امام سجاد علیه السلام ) چنین بود که هر گاه حسین علیه السلام را یاد می کرد می گریست تا آنجا که محاسنش غرق در اشک می شد و هر کس ایشان را می دید دلش بر او می سوخت و از گریه ی وی به گریه می افتاد.

?️ امام صادق علیه السلام به جعفر بن عفان فرمود:
هیچ کس نیست که در باره حسین علیه السلام شعری بسراید و بگرید و با آن بگریاند مگر آن که خداوند، بهشت را بر او واجب می کند و او را می آمرزد.

?️ راز عزاداری از ابتدای ماه محرم:
♠️ به امام صادق صلوات الله علیه عرض شد:
" سیدی جعلت فداک، ان المیت یجلسون بالناحیه بعد موته او قتله، واراکم تجلسون انتم وشیعتکم من اول شهر بالماتم والعزاء للحسین علیه السلام فقال:
ماهذا ! اذا حل هلال محرم، نشرت الملائکه ثوب الحسین علیه السلام و هو مخرق من ضرب السیوف و ملطخ بالدماء، فنراه نحن و شیعتنا بالبصیره و لا بالبصر، فاذا تنفجر دموعنا.

? آقای من به فدایتان شوم، وقتی کسی می میرد یا کشته می شود مجلس نوحه ای برای او می گیرند، ومن مشاهده  می کنم که شما و شیعیانتان از اول ماه اقامه عزا می کنند.
?️ حضرت فرمودند:
" این چه حرفی است! هنگامی که هلال ماه محرم دمیده می شود، ملائکه پیراهن امام امام حسین علیه السلام را آویزان می کنند در حالی که از ضربه های شمشیر پاره پاره شده و آغشته به خون است، ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم دل( ونه با چشم ظاهری) می بینیم ، پس اشک های ما سرازیر می شود.

? کامل الزیارات، ص ۸۱
بحار الانوار( ط_ بیروت) ج۴۵،ص۲۰۶
رجال شیخ طوسی، ص۲۸۹
خصائص الزینبیه،ص۴۹
ثمرات الاعواد،ص۳۶

فرهنگی تربیتی