Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

چکیده نشست علمی چهاردهم

چهاردهمین  نشست علمی مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه ی علمیه قم در تاریخ 28/09/1391 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین رجبی(زید عزه) با موضوع بررسی وضعیت اهل سنت معاصر در سالن اجتماعات مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار گردید.
ایشان در ابتدای سخنان خود  اشاره به  هدف از بحث مورد نظر دارند.
حجت الاسلام و المسلمین رجبی:

بحث ما در رابطه با اهل سنت است . هدف از بحث این است که ما آشنایی پیدا کنیم از وضعیت اهل سنت چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران تا ببینیم که در مقابل ما قرار دارند یا در مقابل نظام شیعه و انقلاب، یا نه هم ردیف و در کنار شیعه هستند؟ و اگر در مقابل هستند چه راهکارهایی دارند و ما چه شیوه هایی را باید داشته باشیم.
واقعاً مساله اهل سنت که اگر یک مقدار در این رابطه افراط و تفریط شود، قهراً آثار منفی به بار خواهد آورد، چون یک وقتی است که ما با کفار و منافقین روبرو هستیم و یک وقتی است که با طیفی از مسلمانان روبرو هستیم.
لذا پیامبر (ص)  فرمودند: [ من از کفار و منافقین به شما هراس ندارم آنچه هراسناکم از درون خود شماست که به نام اسلام و مسلمین علیه یکدیگر شمشیر و اسلحه بکشید].
از اینجاست که مسئله خیلی حساس است و ظرافت خاصی دارد .
جداکردن اهل سنت از وهابیت
ما مساله اهل سنت را باید در چند محور از همدیگر تفکیک کنیم . یکی اهل سنت قبل از انقلاب و یکی اهل سنت بعد از انقلاب .
یکی اهل سنتی که وهابیت در درون آن است و نفوذ کرده در اهل سنت و یکی اهل سنت جدای از وهابیت .
لذا اگر واقعاً می خواهیم فرقه مذهبی مهم جهان اسلام که اهل سنت هستند را بشناسیم قبل از آن باید این نکات را مورد بررسی قرار دهیم که قهراً وهابیت را جدای ازاهل سنت می دانیم
علاقه مندان و شیعه پژوهان محترم می توانند جهت تهیه نسخه کامل این نشست که بصورت جزوه و سی دی درآمده، به معاونت پژوهش این مرکز مراجعه نمایند.