Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

گزارش سومین وبینار و نشست علمی

همزمان با 22 بهمن، سومین نشست علمی و بیناری، با موضوع«انقلاب اسلامی، احیاگر اسلام و تشیّع» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن غفاری فر(زید عزه)  برگزار شد.
سخنران نشست ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفتند: برای درک درست از نقش بی نظیر انقلاب اسلامی در احیای دین به معنای عام و دین اسلام و تشیّع لازم است تا به فضای ضد دینی حاکم بر جهان در 150 سال اخیر توجه داشته باشیم.
دکتر غفاری فر با به اشاره به نظریات ضد دینی شخصیت های مطرحی همچون «آگوست کنت»، «کارل مارکس» و «فریدریش نیچه» به تبیین تلاش های نظریه پردازان مطرح جهان برای کنار زدن دین پرداختند.

سخنران جلسه  با بیان نمونه های عینی، تأثیر غیر قابل انکار انقلاب اسلامی  در احیای اسلام و تشیّع را تبیین کردند.  از نمونه های عینی در این رابطه،به سفر «آیت الله جوادی آملی» به آمریکا برای شرکت در  اجلاس هزاره رهبران ادیان و مذاهب جهان در سال 1379 و گفتگوهای ایشان با علما و اندیشمندان دیگر ادیان و اعتراف آنها به نقش انقلاب اسلامی ایران در احیای دین بود. همچنین به حضور علامه مصباح ره در کنفرانس فلسفه در دانشگاه در نیورک و تشویق مُمتد و مُستمراساتید فلسفه حاضر در جلسه در حدو د سال ۱۳۸۵ اشاره و نهایت به خواندن نماز سردار سلیمانی در کاخ کرملین، کاخی که برای نابودی دین بنا شده بود اشاره کرد.
استاد غفاری فر، در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم و حساس نظام جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه ای و بین المللی، علت این قدرت و عزت و استقلال را ثمره دینی بودن انقلاب و جریان دین در جامعه معرفی کردند.