Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

هفتمین نشست علمی با موضوع: (زمینه ها و بایستگی های شیعه پژوهی)

هفتمین  نشست علمی مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه ی علمیه قم در تاریخ 01/09/1390 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن الویری(زید عزه) با موضوع زمینه ها و بایستگی های شیعه پژوهی در سالن اجتماعات مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار گردید.
ایشان در آغاز بیانات خود هدف بحث زمینه ها را روش مناسب تدوین نظام موضوعات دانستند.
دکتر الویری: هر مجموعه علمی و پژوهشی و سياست گذاری نيازمند تدوين محورهای اصلی فعاليت خود بر اساس معيارها و مبانی و اصولی است که اصطلاحاً به اين مجموعه محورها، نظام موضوعات گفته می شود.

مراکز علمی فعال در حوزة شيعه پژوهی هم نيازمند تدوين نظام موضوعات خود هستند تا هم دامنه و قلمرو فعاليتهايشان مشخص شود و هم از کارهای موازی در مراکز مختلف پرهيز شود. هدف از اراية اين نظام موضوعات هم پيشنهاد محورهايي است که دوستان رشتة شيعه¬شناسی در سطح سه می توانند ذيل آن موضوع هايي را برای پايان نامه های خود جستجو کنند.
پيشنهادي براي موضوعات شيعه¬پژوهی از منظر تاريخی
دربارة نظام موضوعات شيعه پژوهی از منظر تاريخی سه محور کلی زير را پيشنهاد دارم:
الف) کليات؛
ب) مباحث تاريخي؛
ج) مباحث تمدني؛
واضح است که ...
علاقه مندان و شیعه پژوهان محترم می توانند جهت تهیه نسخه کامل این نشست که بصورت جزوه و سی دی درآمده، به معاونت پژوهش این مرکز مراجعه نمایند.