Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

چکیده نهمین نشست علمی با موضوع: (تحلیلی از وضعیت کنونی شیعه در جهان )

نهمین  نشست علمی مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه ی علمیه قم در تاریخ 18/10/1390 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر عزالدین رضا نژاد(زید عزه) با موضوع تحلیلی از وضعیت کنونی شیعه در جهان در سالن اجتماعات مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار گردید.
ایشان پس از مقدمه ای کوتاه در ابتدای بحث خود به انشعابات فرقه های شیعه پرداختند.
دکتر عزالدین رضا نژاد:اگر بخواهیم وضعیت شیعه را در جهان کنونی مورد مطالعه قرار دهیم اولین نکته این است که مهم ترین انشعابات موجود فرقه های شیعی را ببینیم چندمورد است.
شیعه مثل سایر فرقه های اسلامی انشعابات مختلفی داشت و بسیاری از فرقه هایی که منتسب به شیعه بودند در طول تاریخ ازبین رفتند و برخی از فرقه ها ماندگار شدند.

فرقه شیعه اثنا عشریه یا شیعه امامیه:
اولین فرقه، فرقه شیعه اثنا عشریه یا شیعه امامیه هست. شیعه امامیه با توجه به این که اکثریت مطلق شیعیان را در جهان تشکیل می دهد اما در عین حال بین خودشان باز به گروههای مختلف کوچکتری هم تقسیم شده¬اند.
به عبارت دیگر...
علاقه مندان و شیعه پژوهان محترم می توانند جهت تهیه نسخه کامل این نشست که بصورت جزوه و سی دی درآمده، به معاونت پژوهش این مرکز مراجعه نمایند.