Notice: Undefined offset: 51 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 51 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

عاقبت چشمان گریان برای امام حسین علیه السلام

? امام سجاد علیه السلام فرمودند:

☘️ایما مومن دمعت عیناه لقتل الحسین بن علی( علیهماالسلام) دمعه حتی تسیل علی خده، بوآه الله بها فی الجنه غرفا یسکنها احقابا

☘️هر مومنی که چشمانش برای کشته شدن حسین علیه السلام گریان شود، به گونه‌ای که اشک بر گونه هایش سرازیر گردد، خداوند به سبب آن، او را در خانه های بهشتی جای دهد که روزگاران درازی را در آنها به سر برد.

? بشارتی به عزاداران و گریه کنندگان بر امام حسین علیه السلام

☘️ وقتی که رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به اصرار حضرت زهرا سلام الله علیها، ماجرای شهادت فرزند شان امام حسین علیه السلام و مصیبت هایی که برای ایشان اتفاق خواهد افتاد را تعریف فرمودند، حضرت زهرا سلام الله علیها گریه شدیدی کردند و گفتند: " پدر جان! این ماجراها چه زمانی اتفاق می افتد " ؟
پیامبر فرمودند: " زمانی که نه من هستم، نه تو و نه علیه السلام.
پس گریه مادر سادات بیشتر شد و فرمود: پس چه کسی بر حسینم گریه می کند و برایش عزا بر پا خواهد نمود؟

☘️ رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: فاطمه جان ! غمگین مباش، زنان امت من بر زنان اهل بیتم و مردان امتم بر مردان اهل بیتم گریه خواهند کرد و نسل به نسل این عزا را هر سال تکرار می کنند، پس روز قیامت که می رسد، تو زنانشان را شفاعت می کنی ومن  مردانشان را، وهر کس بر مصیبت حسین علیه السلام گریسته باشد، دستش را می گیریم و به بهشتش وارد می کنیم.زهرا جان! هر چشمی در روز قیامت گریان است، به جز چشمی که بر مصیبت حسین علیه السلام گریسته باشد، و آنها خندانند و به نعمت های بهشتی بشارت داده می شوند.

? منتقم خون امام حسین علیه السلام ?

?این الطالب بدم المقتول بکربلا?

? امام صادق علیه السلام فرمودند:

" آن گاه که اصحاب امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند و ایشان تنها ماند، فرشتگان سوی خدا ضجه زده گریه کنان گفتند: پروردگارا !! با حسین( علیه السلام ) پسر پیامبرت، چنین رفتار کنند؟

☘️ خداوند در پاسخشان نور قائم ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) را به آنها عرضه کرد و فرمود:" با مهدی انتقام او را می گیرم ".

? بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۲۸۱
? بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۹۲
? اصول کافی، ج ۱، ص ۴۶۵