Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

چکیده چهارمین نشست علمی با موضوع: (رويكرد انتقادي به باورهاي اسماعيليان)

چهارمین نشست علمی مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه ی علمیه قم در تاریخ 10/7/1390 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان (زید عزه) با موضوع رويكرد انتقادي به باورهاي اسماعيليان در سالن اجتماعات مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار گردید.
ایشان در ابتدا سخن به سیر تاریخی پیدایش اسماعیلیه و فرق اسماعیلی پرداختند.

دکتر مهدی فرمانیان: بعد از آن که امام صادق(ع) رهبری جامعه اسلامی را به عهده گرفت طیفی از تندروان که غالباً در فکر غلات مشغول بودند، در جمع اصحاب حضرت(ع) حضور داشتند و با رویکرد تقیه امام صادق(ع) موافق نبودند.
سه نفر: یکی مثل بیان بن سمعان، ابو منصور اجلی و مهم¬تر از همه ابوالخطاب سه غالی معروف دوران امام صادق(ع) هستند.
و هر سه هم بخاطر فعالیت¬های سیاسی به قتل رسیدند از آن جهت که عقاید افراطی و غاليانه را مطرح می¬کردند، مورد لعن ائمه «علیهم السلام» قرار گرفتند؛ علی الخصوص مورد لعن امام صادق(ع) که هم عصر ایشان بودند.
اين افراد مي خواستند داخل منزل و خانه امام صادق(ع) هم نفوذ کنند و ...
علاقه مندان و شیعه پژوهان محترم می توانند جهت تهیه نسخه کامل این نشست که بصورت جزوه و سی دی درآمده، به معاونت پژوهش این مرکز مراجعه نمایند.