فارسی     انگلیسی       عربی               


Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

مجمع البیان فی تفسیر القرآن

مؤلف:

امین الاسلام ابو علی فضل بن حسن طبرسی (م 548 ه.ق)

زندگی نامه: 

علامه بزرگوار امین الاسلام ، ابوعلی فضل بن حسن طبرسی به سال 468 ه. ق دیده به جهان گشود و حسن بن فضل طبرسی پدر طبرسی ، او را «فضل» نامید. اصل و منشاء « فضل بن حسن  طبرسی» ،     «تفرشی» بوده و به همین سبب به «طبرسی» معروف و مشهور گشته است ؛ هر چند دلیلی بر ولادت یا اقامت او در آن دیار علم خیز در دست نیست . در مقابل ، گروهی از شرح حال نویسان ، طبرسی را اهل طبرستان (مازندران امروز) دانسته اند ، لیکن وجود دلایلی روشن بر یکی بودن طبرس و تفرش آن ادعاها را مخدوش می سازد. 

منهج الصادقین فی إلزام المخالفین

مؤلف:

ملا فتح الله کاشانی (م 988 ه.ق)

زندگی نامه: 

ملا فتح الله کاشانى، مفسر بزرگ عهد صفوى، در یکى از دهه هاى آغازین قرن نهم هجرى قمرى در کاشان به دنیا آمد.  پدرش شکرالله  نام داشت. ملا فتح الله بعد از رشد و ازدواج، با فقر و ندارى زندگى را مى گذراند. در کتب تراجم از این شخصیت بزرگ با عناوین گوناگونى یاد شده که برخى از آن ها چنین است: المولى المفسر، فقیه، متکلم، عالم کامل جلیل، متبحر در تمام علوم دینى، عالم به لغات و ادبیات و اصول و جامع معقول و منقول.

رَوح الجِنان و رُوح الجَنان

مؤلف:

جمال الدین حسین بن علی بن محمد بن احمد خزاعی رازی، معروف به ابوالفتوح رازی (م 552 ه.ق)

زندگی نامه: 

جمال الدین حسین بن علی بن محمد بن احمد خزاعی رازی، معروف به ابوالفتوح رازی، مفسر پرآوازه شیعی در حدود سال 480 ه.ق در شهر ری به دنیا آمد.

وی از نوادگان نافع بن بدیل بن ورقاء خزاعی است، نافع و پدرش بدیل از اصحاب پیامبر (ص) بودند، نافع در زمان پیامبر (ص) به شهادت رسید و بدیل هم در حیات پیامبر (ص) از دنیا رفت، و برادرش عبدالله بن بدیل هم در رکاب حضرت علی (ع) در صفین به شهادت رسید، خانواده وی به سرزمین ایران مهاجرت کردند و در نیشابور ساکن شدند، جد وی ابوبکر احمد بن حسین بن احمد خزاعی به ری رفت و در آنجا شهرت یافت، او (ابوبکر احمد بن حسین بن خزاعی) از شاگردان سید مرتضی و سید بن زهره و شیخ ابو جعفر طوسی به شمار می رفته است.

التبیان فی تفسیر القرآن

مؤلف:

ابو جعفر محمد بن حسن طوسی، معروف به شیخ طوسی (م 460 ه.ق)

زندگی نامه:

شیخ ابوجعفر محمد بن حسن ‏بن علی ‏بن حسن طوسی، معروف به شیخ الطائفه، شیخ اعظم و شیخ طوسی در ماه مبارک رمضان سال 385 قمری در جوار مرقد حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) در طوس به دنیا آمد. دوران کودکی و جوانی و تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود یعنی طوس سپری کرد.

نشست علمی طرح ولایت
اطلاعیه پذیرش به همراه منابع آزمون
X

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.