Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

چکیده پنجمین نشست علمی با موضوع:(نقد و بررسی عرفان های نوظهور )

پنجمین  نشست علمی مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه ی علمیه قم در تاریخ 24/7/1390 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی(زید عزه) با موضوع نقد و بررسی عرفان های نوظهور در سالن اجتماعات مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار گردید.
ایشان در ابتدای این نشست اشاره ای به عوامل و زمينه هاي ترويج عرفانهاي نوظهور داشتند.

دکتر شریفی: اسلام و معنویت اسلامی به ویژه معنویت شیعی در دنیا رو به رشد می-باشد به استناد آمارهای کشورهای غربی و به اذعان خود آنها گفته¬اند که قرن آینده، قرن معنویت و اسلام خواهد بود و مخصوصاً اسلام اهل بیت و معنویت شیعی این را بسیاری از استراتژیستها و آینده پژوهان اروپایی، غربی و آمریکایی تأیید کردند کرده اند. اگر اسلام گرایی به این شکل که دارد ادامه پیدا می¬کند با همین سرعت و روند ادامه پیدا کند سال 2070 آمریکا کشوری اسلامی خواهد شد سی سال قبل جمعیت مسلمان آمریکا سیصد تا چهارصد هزار نفر برآورد شده اما در حال حاضر بین شش الی نه میلیون نفر برآورد شده است.
فرانسه را گفتند سال 2050 هفتاد تا هشتاد درصد جمعیت آن مسلمان خواهد بود، آلمان سال 2045، هلند سال2025 در حال حاضر هر دو نفری که در هلند بدنیا می-آیند یکی از آنها مسلمان هست و تا سال 2025 گفتند.
نگاه اول به اسلام نگاه ...
علاقه مندان و شیعه پژوهان محترم می توانند جهت تهیه نسخه کامل این نشست که بصورت جزوه و سی دی درآمده، به معاونت پژوهش این مرکز مراجعه نمایند.